Dag 27 Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu Dag 27 Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

Dag 27 Orlando

Blijf op de hoogte en volg Marjan

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Deze dag staat met stip op nr 1, we hebben zoveel meegemaakt en zoveel mooie dingen gezien maar dit slaat alles. Wat een belevenis, dit maken we nooit meer mee. We hadden via een collega van Paul (dikke merci Wim voor de tip) gehoord over het park Discovery cove. We hadden in December al tickets gekocht en het pakket zwemmen met dolfijnen. Er mag maar 1200 man per dag in het park binnen. Discovery cove, een echte aanrader voor mensen die ooit eens in Orlando komen. Heel exclusief, all in van 'smorgens tot 's avonds in een prachtig tropisch park. Alles is inbegrepen zelfs speciale zonnecrème omwille van de dieren. Niet voor niets is dit verkozen tot beste park ter wereld. Het zwemmen met de dolfijnen was fantastisch, buiten alle verwachtingen. Wij dachten dat we ze wel eens zouden mogen aanraken of ze van heel dichtbij konden zien maar we hebben een halfuur met ze in het water gelegen, kusjes mogen geven, kunstjes met ze doen en als kers op de taart mochten we een stukje meezwemmen hangend aan de vinnen. Het gezicht van Ella was goddelijk, dat van ons waarschijnlijk ook hoor. Op de foto's zal het wachten zijn want we hebben ze daar gekocht en kunnen ze niet inscannen, we kunnen jullie verzekeren (even stoefen) ze zien er echt fantastisch uit. We hebben ook een DVD van het hele gebeuren. De rest van de dag konden we vertoeven in het park vol lagunes met warm water en ook een zoutwaterbad vol met tropische vissen en mega roggen, de grootste waren 1,5 op 1 meter. Met de snorkel konden we die heel mooi waarnemen. Ook was er een rivier nagebootst doorheen het park waar je in een lichte stroming 15 min kon meedrijven door watervallen en grotten. We zagen daar onderweg veel exotische vogels, aapjes en otters. Verder was er ook een groot strand en de nodige barretjes en restaurantjes. Ja, het was een echte verwendag. Met de pas van Discovery cove mogen we nu ook nog onbeperkt binnen in Sea world, Aquatica en het pretpark Bush Garden, mooi meegenomen.
Moe maar voldaan gaan we nu dromen van de dolfijntjes, slaapwel

• 08 Augustus 2014 - 08:46

Annelies:

Amai...die stoeltjes/zeteltjes in het water.... Daar zou ik ook wel in willen vertoeven! Geniet er nu nog maar hard van na de waarschijnlijk toch al wel vermoeiende trip die jullie al achter de rug hebben! Groetjes

• 08 Augustus 2014 - 13:02

Anja:

Gaaaaaaaaaaf zeg, zwemmen met dolfijnen. Dat is ook mijn wens nog.
    En wat een prachtige foto's ook weer zeg. Erg mooi daar. En de dolfijnenfoto's, daar ben ik zeker nieuwsgierig naar!!
    Geniet ze nog!
    groetjessssssssssssssssssssssss

• 08 Augustus 2014 - 13:56

Gust En Agnes:

Als ik dat allemaal zie, weet ik niet meer wat te schrijven en dat meemaken moet fantastisch zijn.
    Kijken weeral uit naar morgen. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

• 08 Augustus 2014 - 20:19

Peter:

Volgens mij komen jullie niet meer naar huis :-)

• 08 Augustus 2014 - 20:36

Lou:

Zo jaloers!!!!!!!!
    Knufke
    Lou

• 11 Augustus 2014 - 12:28

Chrobje En Risje:

Wie is die rare vogel onder dat vogeltje ???
    :-)) Weeral prachtige foto's en dito reisverslag. Wat gaat ne mens nu moeten lezen als jullie terug in het regenachtige België zijn?
    Nog niet aan denken en goe genieten. Groetjes uit Stabroek