Dag 28 Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu Dag 28 Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

Dag 28 Orlando

Blijf op de hoogte en volg Marjan

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

We hadden besloten om deze morgen te blijven liggen tot we wakker werden. Het was half 9, we hadden het dus echt nodig. Na het ontbijt zijn we naar Sea world gegaan, het park dat bekend staat om z'n shows, in het bijzonder de orkashow. Die zijn we dan ook als eerste gaan bezoeken. Wat zijn die dieren groot, ongelooflijk, een heel knappe show, we waren zelfs diep ontroerd, wat ze die dieren allemaal kunnen aanleren, knap. Volgende stop was de Manta, een rollercoaster die voor het vertrek de stoel zodanig kantelt dat je met je gezicht naar de grond kijkt, hij is opgemaakt als een soort van Rog, je zweeft dus horizontaal door de lucht, heel speciaal. Wil je er een beeld van hebben dan kan je een filmpje vinden op you tube. Zoek dan ook maar even "kraken"op, een andere geweldige achtbaan. We stonden er voor aan te schuiven (gelukkig was het niet lang) en vlak voor onze neus werd hij weer stilgelegd wegens aankomend onweer, elke late namiddag hetzelfde liedje. Via helicopters brengen ze de laatste weerupdates naar de pretparken. Gelukkig was de dreiging vlug over en konden we er terug in, 3 maal na elkaar zelfs, je moest bijna niet aanschuiven. Op een gegeven moment kwamen we aan het dolfijnenbasin en begon er juist een show, we waren nog aan het tweifelen omdat we al een aantal keer de show in het dolfinarium in Brugge hadden gezien maar wat zijn we blij dat we zijn gaan kijken, ongelooflijk, op en top Amerika groot, groter, grootst. We gaan hem volgende keer zelfs terug bekijken want we hadden echt ogen te kort. Eigenlijk een heel tof park, we komen zeker terug. We hebben geen foto's vandaag, we nemen altijd het pocketcameratje mee naar de parken want de grote is te riskant maar ons maatje heeft het vanmiddag begeven, geen leven meer in te krijgen, het zat er aan te komen, rotversleten. Ja, deze vakantie laat onze apparatuur ons in de steek, de computer, mijn epilady en haardroger, gisteren onze filmcamera en vandaag dus de pocket. We zijn dan vanavond hier nog naar de best buy gereden en hebben ons een cameratje aangeschaft dat ook heel geschikt is om te filmen, 2 in 1 dus. Ja, anders zitten jullie ook zonder foto's he, dat zou jammer zijn en we moesten ze toch hoogdringend eens veranderen, dan kunnen we het beter hier doen.
Vele groetjes, toedeloe

• 09 Augustus 2014 - 09:35

Gust En Agnes:

Hoi, het is hier barslecht weer en ben ook aan de was bezig.
    Veel is er niet te vertellen, alleen ben ik blij dat we die mooie verslagen kunnen volgen.
    Dag en de groetjes in AMERIKA.

• 09 Augustus 2014 - 09:58

Anja:

Ik heb net op youtube zitten kijken naar de rollercoaster Manta en Kraken, GAAF! Ook nog shows en de dolfijnen en orka's zitten kijken.
    Heb je daar aan 1 dag genoeg. Geweldig park!!
    Alleen balen dat de apparatuur allemaal stuk gaat.
    Veel plezier nog.
    groetjessssssssssssssssssssssss uit het natte Nederland