dag 17 Moab Arches NP - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 17 Moab Arches NP - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 17 Moab Arches NP

Blijf op de hoogte en volg Marjan

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vanmorgen vroeg uit de veren (voor ons is 7u vroeg). Zelf een ontbijtje in elkaar gestoken want dat zat er deze keer niet bij. Het was weeral heel warm vanmorgen maar de weergoden waren ons goed gezind want het was bewolkt. Ideaal voor een stevige wandeling. Weer een ander park: Arches NP en weer andere rotsen maar toch weer anders. Eerst gingen we naar delicate arch omdat dit de lastigste wandeling was om er te geraken. Een dik uur steil naar boven, onderweg veeeeeel gedronken maar het was het zeker dubbel en dik waard, wat een mooi uitzicht. De wind heeft doorheen duizenden jaren de rotsen afgesleten in leuke vormen en Arches (bogen). Hier stond een hele grote. Boven hebben we een lekker appeltje gegeten. De wind was heel aangenaam. We zijn in het naar beneden komen nog een weggetje ingeslagen om 300 jaar oude muurschilderingen te zien van de ute indianen. Ook stond er de cabin, een éénkamer tellend huisje van Dhr. Wolfe hij is hier in de late jaren 1800 komen wonen en heeft hier 20 jaar geleefd in the middle of nowhere. Na 3 uur waren we terug bij de auto. Dit was al een voltreffer. Met de auto hebben we nog verschillende andere uitkijkpunten bezocht, veel korte hikes gedaan en veel foto’s gemaakt. Maar de indrukwekkendste was toch wel balanced rock . Een rotssteen van 3 miljoen kg die balanceert op 39 meter hoogte op een dunne rotspaal, het lijkt of hij er alle momenten af kan vallen. Een heel eng zicht. Gelukkig voor ons is hij vandaag nog blijven staan ha ha. We konden uit de vele rotsformaties verschillende figuren of gezichten herkennen, onze fantasie sloeg op hol, we hebben er lol mee gehad. Ella die een neus voor dieren heeft had tussen het struikgewas alweer een mooie salamander gespot. Het was weer de moeite. We waren terug in het hotel in de late namiddag en zijn dan een wasje gaan doen (moet ook af en toe gebeuren) en terwijl de auto gepoetst, die zag eruit als een omgekeerde Dalmatiër, vol met witte grote vogelscheten. Nu blinkt hij weer (eventjes). Ons zweet ligt nu op de bodem van het zwembad, we hebben er nog goed van geprofiteerd want de komende 4 dagen moeten we het stellen zonder. We zijn deze avond nog in een heerlijk pastarestaurantje gaan eten, we konden nog eens op het terras, wat lang geleden was omdat het te warm was. Genoten dus. Morgen verlaten we het keigezellige Moab waar heel veel te doen is, alles staat hier in het teken van allerlei soorten adventuretochten. Er is hier dan ook een gezellige drukte…. Winkeltjes, barretjes, restaurantjes
Tot morgen 
Leuk om te horen dat het in de Schoolstraat allemaal in orde is. Merci

• 29 Juli 2014 - 08:36

Walter Vorsselmans:

Dag indianen. Want de foto's komen rechtstreeks uit een indianenfilm uit de oude doos !! Om nog even terug te komen op de auto achter de motorhome, dat zag je tot vorig jaar bij ons ook. Maar blijkbaar is dit in de meeste Europese landen wettelijk verboden. Ik heb er dit jaar niet echt op gelet maar ik denk dat ik er geen meer heb gezien. Amuseer jullie nog daar in dat prachtige indianendecor.

Groeten,

Walter & Katrein

• 29 Juli 2014 - 16:08

Anja:

Wat mooi om te zien weer! Leuk hoor. Hebben jullie nog extra wandelschoenen bij je hihi?
    Morgen een rustig dagje? Of weer zo veel wandelen?
    groetjesssssssssssssssssss

• 29 Juli 2014 - 18:55

Gust En Agnes:

Hebben gisteren naar de parkfeesten geweest, het was de laatste avond en zijn de robbie tegen gekomen. Er was vuurwerk ook mooi. we moesten naar huis want er was geen bier meer.
    Weer mooie foto's voor in de album als herinnering.
    Nog de groetjes.

• 30 Juli 2014 - 22:08

Peter:

Heerlijk om dit allemaal te volgen;
    Heb wel nu weer iets bij in mijn verlangmandje :-)