dag 12: LAS VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 12: LAS VEGAS - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 12: LAS VEGAS

Blijf op de hoogte en volg Marjan

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hoe moeten we dit nu weer gaan omschrijven, Vegas is gek, maf, niet normaal, crazy, geweldig soms, groot, lawaai, licht, heet, dat is het wel zo ongeveer. Echt ongelooflijk, je moet het weer meegemaakt hebben om het allemaal te omvatten. Om de haverklap vliegt er een helikopter boven je hoofd. Ne mens met veel geld is iets aardig hé. Gisterenavond zijn we begonnen bij hotel New York New York, hierin en een stuk erbuiten zit een rollercoaster, om de 3 minuten een gegil van jewelste. Wel leuk om te zien, binnen in het hotel, in alle hotels trouwens kom je eerst door het casino, bij gedeeltes waar Ella niet mag komen branden op de vloer rode lichtjes, er gaat nog net geen alarm af. In alle hotels vind je natuurlijk ook een MC Donalds en massa’s andere eet- en drinkgelegenheden. Na New York gingen we Excalibur binnen, een middeleeuws hotel waar shows worden gegeven. Elk hotel heeft hier zijn eigen show. Hier hebben we een zalig lekkere Italiaan gevonden, gerechten voor 1 pers kon je hier niet vinden, het was minstens voor 2 pers, alweer overdaad dus. Ernaast lag de Luxor, een hotel in de vorm van een piramide, dat we gewoon maar even bekeken hebben want het was al heel laat. 1 hotel bezoeken kost je direct een uur of twee. Ze zijn zo immens groot, je loopt er zo in verdwaald. Vanmorgen eens lekker uitgeslapen, nog even gaan zwemmen( het was ondertussen al weer achter in de 30 graden) en daarna ingepakt om morgen op tijd te kunnen vertrekken. Tegen de middag zijn we dan vertrokken om eerst een hapje te gaan eten en daarna de m&m shop te bezoeken voor Ella. Tip voor de mensen die naar hier komen, we hebben een dagticket gekocht voor de bussen die over de strip rijden, elke 10 min komt deze en elke 3 a 400M stoppen ze. Juich Belgie is hier dan toch vertegenwoordigt, Godiva Chocolade en een massa bussen van Vanhool maar als ze aan Ella vragen “where are you from” en ze antwoordt met Belgie, kijken ze heel raar op en vragen ze of het een land is? Die hebben gene voetbal gezien zeker? We vertrokken met de bus naar het einde van de strip: de stratospheretower: boven op deze toren ligt een pretpark. Het kost je wel 20 dollar per persoon om te gaan kijken boven, dat vonden we er wel een beetje over dus gingen we te voet naar Circus Circus, niet ver dachten wij. Het was ongeveer 10 min lopen maar dat hadden we beter niet gedaan. Ella is net niet flauw gevallen en heeft even moeten bekomen. Het was dan ondertussen ook al boven de 40 graden. De rest van de dag waren we slimmer en hebben we de bus genomen, ook al was het soms maar 1 halte. Circus Circus, volgens de boekjes een echt kinderhotel. Weer eerst door het casino, daar verdoe je al minstens 10 min mee. Boven lag een kindercasino en achteraan had je “Plopsa indoor” of “Sinksenfoor”, hoe je het zelf wil noemen. In het midden van het kindercasino werden circus acts uitgevoerd; Ella en ik (Marjan) zijn er in een gloednieuwe rollercoaster geweest, een beetje te vergelijken met de Typhoon in Bobbejaanland. Ja, het was daar een echt circus in alle betekenissen van het woord. Aan de overkant ligt de Venetian, dat was wel echt de moeite. Met gondels varen ze daar door een nagemaakt Venetië, er is zelfs namaaklucht waardoor je binnen het gevoel hebt dat je buiten loopt. Het San Marco plein helemaal nagemaakt, Onze volgende stop waren de beroemde Bellagiofonteinen. Meer dan 1000 fonteinen die op de muziek van “big spender” een verhaal vormen. Prachtig maar nu weten we waar al het water van de Colorado rivier naartoe is. Het nabijgelegen Cesars palace hebben we gewoon niet gedaan, dit is wel een paar voetbalvelden groot, echt niet te doen. Daar stond zelfs een heel coloseum. Na de fonteinen was het weer even tijd om te relaxen in ons hotel, lees een lekker duikje in het zwembad. Daarna konden we er weer tegen en namen we de bus naar de Mirage waar we een vulkaanuitbarsting hebben gezien, heel spectaculair allemaal. Terug de bus op naar de laatste stop van vandaag, het oude Vegas daar waar het allemaal is begonnen, en jawel Marc het is er nog: Fremont street. Een overdekte straat met lichtshow. Ook hier een massa volk. Uit een groot gebouw versierd als jackpot kwamen plots 4 mensen aan een kabel voorbij, je kon een death ride maken door de gehele straat, met 4 naast elkaar, we dachten dat we alles al gezien hadden maar het kan echt nog gekker. Om alles te zien heb je nog wel een hele week nodig denk ik maar voor ons is het genoeg geweest. We hebben het gezien en beleefd en het was tof maar nu snakken we toch weer naar de rust.
PS:Je kan onmogelijk omschrijven wat je hier ziet, het is allemaal “ groooooooot” soms er heel ver over, je zintuigen krijgen het echt niet meer verwerkt, er is geen seconde rust voor ogen en oren. Dit is echt the greatest show on earth maar wij willen hier nu weg, zelfs Ella.

• 25 Juli 2014 - 10:37

Anja:

Goed dat jullie alles opschrijven, teveel om allemaal te onthouden zeg. En wat een gave foto's, geweldig weer.
    groetjessssssss

• 25 Juli 2014 - 10:41

Veerle:

Hallo,

Een paar dagen niet op internet geweest , dus nu ineens wat bijgelezen.
    De natuur moet daar toch echt wel spectaculair zijn hé !
    Vegas is not my cup of tea , ik vind dat er los over , maar inderdaad , je meot het eens ondergaan hé

Groetjes en tot de volgende

• 25 Juli 2014 - 11:35

Marc.bly:

Inderdaad Vegas is onvoorstelbaar en na 2 dagen was het ook voor mij meer dan genoeg. Wel leuk om het weer eens op de foto's te zien.
    Groetjes Marc.