dag 10: van Yosemity naar Bisshop - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 10: van Yosemity naar Bisshop - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 10: van Yosemity naar Bisshop

Blijf op de hoogte en volg Marjan

22 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Vandaag verlieten we de sierra sky range in oakhurst, het was een zalig verblijf. Het ademde rust en geschiedenis uit, de range bestaat al sinds 1871. Gelukkig was onze kamer ondertussen al eens bijgeschilderd. Via de Tioga pass hebben we Yosemity park verlaten. Die rit duurde ongeveer 4 uur, dit toont nog eens aan dat het park enorm groot is. De Tioga pass is een route die dwars door en over de bergen loopt met prachtige uitzichtpunten onderweg. Je weet niet waar eerst kijken. De foto’s zullen nooit kunnen weergeven hoe de realiteit is. De wegen hier in de bergen zijn zalig om over te rijden, geen haarspeldbochten maar mooi zacht vloeiende wegen waardoor je makkelijk je constante snelheid kan houden ondanks de hoogteverschillen. Daar kunnen ze in België eens een poepie aan ruiken. Aan het einde van de pass kwamen we langs mono lake, een zoutwatermeer waar zoutsteenrotsen tevoorschijn komen. Hier hebben we onze picknick gehouden. Het was er wel erg heet, na een wandelingetje naar de zoutrotsen reden we richting eindbestemming: Bisschop, deze rit duurde 1,5 uur. De gehele tijd rijden op de cruise controle, recht op recht, je moet amper aan je stuur komen. Dit is echt autorijden. Bij aankomst aan het hotel bleek dit boven alle verwachtingen super mooi te zijn. We hebben onze handdoeken genomen en hebben 2 uur aan het zwembad liggen bakken, er was zelfs een hotpool. (alsof dat nodig is in dit weer: 35° bij avond) Het hotel noemt creekside inn en de beek loopt dan ook dwars door de tuin. Hier zitten we nu gezellig te schrijven bij een supertemperatuur. Aan de overkant vonden we een typisch Amerikaans restaurantje: de holy smoke waar we in de rij moesten gaan staan om eten te bestellen dat ze dan achteraf aan tafel brachten. Volgens Paul waren het de beste ribbetjes die hij ooit heeft gegeten (degoutant veel). Naast het hotel heeft een Nederlander een bakkerij met lekkernijen van bij ons, die zullen we morgen eens gaan uitproberen. Aan de andere kant van het hotel is een parkje waar we getrakteerd werden op een live brassbandje, best wel leuk. We zitten hier dus weer super, spijtig dat het maar voor 1 nacht is. Het is wel grappig, het is nu 22u bij ons en bij jullie is het al 7u ’s morgens, jullie lezen dus seffens ons verslag al. Morgen vertrekken we naar Las Vegas via Death valley. Dit gaat de heetste dag in ons leven worden. Als we niet gesmolten zijn horen jullie nog van ons, groetjes ***
Sorry foto's lukken vandaag niet, na een uur proberen geef ik het op, morgen beter

• 22 Juli 2014 - 08:46

Anja:

Dit klinkt al iets meer ontspannen dan de vorige dagen hihi.
    Enne..............smelt ze vandaag!
    Groetjesssssssssssssss

• 22 Juli 2014 - 09:14

Rich:

Waar zijn die fotoooooooos ;-)

• 22 Juli 2014 - 10:21

Annelies:

Het is inderdaad 's morgens m'n eerste werk: jullie verslag lezen! Het is leuk om te volgen wat jullie allemaal beleven, al zal het voor jullie nog veel leuker zijn om het allemaal echt te beleven! Geniet ervan, kijk goed rond, trek foto's, ontdek, en zorg goed voor elkaar! Geniet van deze prachtige tijd! Groetjes Annelies en Co.

• 22 Juli 2014 - 12:32

Noor, Ruben, Arne, Elly En Mike:

Geweldig...hot, hotter, hotst... Niet teveel vergokken in Vegas...

• 22 Juli 2014 - 13:41

Bly Marc:

Ja en nu Las Vegas, dat is iets TOTAAL anders. 't Zal wel een kleine shock zijn.
    Van de rust en stilte van de natuur; naar de ongelooflijke overdaad van Vegas.
    Ben benieuwt wat jullie ervan zullen vinden. Ik vond het een beetje teveel van het goeie.
    Maar je moet het wel gezien hebben. Have fun. Groetjes Marc.

• 22 Juli 2014 - 16:39

Katelijne:

Ooo.... Spijtig geen foto's.
    Ik heb ook een prachtig natuurtocht gepland... Met de fiets door de Kempen naar ons annickse!! Benieuwd welke wilde dieren ik tegenkom!
    En van 't weekend ga ik ook naar Las Vegas: 't nl kermis in ons dorp: leve het Lunapark!!!
    Geniet met volle teugen, veel drinken en zonnecrème smeren. Dat doen wij hier ook ;-)
    Groetjes
    Katelijne en co

• 22 Juli 2014 - 18:30

Gust En Agnes:

Wij hebben gisteren in het park van Brecht geweest. Ook mooi.
    Voor de parkfeesten en de Gentse feesten ga je te laat zijn.
    Geniet nog van je droomreis.
    Groetjes.

• 23 Juli 2014 - 12:09

Nele:

Ok, ik begin echt wel jaloers te worden !!! Geniet er nog van !