dag 22 van Barstow naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 22 van Barstow naar Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 22 van Barstow naar Los Angeles

Blijf op de hoogte en volg Marjan

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

We hadden vandaag maar 250 km te rijden dus zijn we deze voormiddag nog een spookstad gaan bezoeken: Calico. Een zilvermijndorpje waar van 1881 tot 1896, 3800 mensen hebben gewoond. Door de dalende marktprijs van het zilver zijn ze dan ook weer verdwenen, hun dorpje ligt er dus verlaten bij. Ze hebben het helemaal opgeknapt en er een toeristische attractie van gemaakt. ( hoe kan het ook anders ) Wel eens leuk om te zien, sommige dingen zijn echt wel gebleven zoals het toen was. Ook het museumpje was leerrijk, er hingen vele oude foto's. Voor de rest kon je er een stukje in de mijn, natuurlijk mits een kleine vergoeding maar kom, het was een ervaring. Ella heeft er "echt" zilver opgegraven, met een kom in een grote bak met water en zand en daarna moest ze zeven, wat overbleef mocht ze mee naar huis nemen. Voor haar een heel leuke ervaring. Tegen de middag zijn we vertrokken naar LA, dat was een ander paar mouwen. Zo'n 100 km voor de stad begon het al en ik kan je verzekeren, het was de hel: 6 baanvakken en je mag hier zowel links als rechts voorbijsteken. 1000 paar ogen heb je nodig, neem daar het nodige getoeter bij en files en je wordt knettergek. het zweet stond in m'n schoenen en in die van Paul ook denk ik. Hij moest goed de GPS in het oog houden want dat oog had ik nou net niet meer over. Kwam nog eens bij dat we midden in het stad een weg gemist hadden en we recht op de Hollywood Boulevard terecht kwamen, die blijkbaar vlak achter ons hotel ligt. Het gaat hier over 50 m in vogelvlucht die wij in zeker een halfuur hebben afgelegd, overal steken hier de mensen dan nog eens over als het al lang rood is en dan heb ik het niet over 5 man he. Enfin, we zijn er geraakt, onze auto staat nu veilig in de parkeergarage van het hotel: de Hollywood Orchid suites, de naam zegt al genoeg, we hebben een echte suite met compleet ingerichte keuken en al, hebben wij dit nodig????? Te veel luxe voor 3 dagen. Ella en Paul liggen nu te dobberen in de ligbanden in het zwembad. Heerlijk, ik zal er eens gaan bijliggen se. Daarna zullen we nog even naar de Boulevard gaan, deze keer te voet, dat is een feit dat zeker is. Groetjes en tot morgen.
foto's vanaf monument valley tot nu staan er terug op, veel plezier ermee.

  • 03 Augustus 2014 - 10:07

    Susanne:

    Zondagmorgen, de zon schijnt, een tasje koffie en de Ipad erbij nemen om jullie drie laatste verslagen te lezen,... Zalig begin van deze mooie dag!

    Jullie zien daar weer veel van al het moois wat Amerika te bieden heeft.
    Alles is GROOTS, dat is waar. Dat gaat van de zichten...de wagen waar jullie mee rijden...tot het eten wat op tafel gezet wordt.
    Dat wordt "kin-kloppen" wanneer jullie weer thuis komen!

    Van dat zilver kan Ella misschien een amuletje laten maken, een leuke herinnering waar ze later nog vaak aan zal terugdenken.

    Nog goed genieten van jullie road-trip.

    Zo, mijn zondag is alvast goed gestart...

    Groetjes van ons beiden

    Tom en Susanne




  • 03 Augustus 2014 - 18:05

    Anja:

    Jullie zien er nog goed uit na al die vermoeiende weken. Bij mij zou mijn tong op mijn schoenen hangen denk ik hihi. Wat een afstanden hebben jullie al afgelegd.
    Veel plezier nog verder.
    Groetjessssssssssssssssssssssssss

  • 03 Augustus 2014 - 21:00

    Lou & André:

    Ja, we volgen jullie nog steeds dag op dag. Jongens jongens wat een reis. Is jullie eigen harde schijf nog niet vol. Zoveel belevenissen op zo een korte tijd. Paul ik heb je met een big smile op een locomotief zien staan. Moet ik bij ons op het werk is vragen of ze nog een treinbestuurder nodig hebben. :-)

    Geniet er nog van maar dat zal zeker geen probleem zijn.

    Dikke knuffels van ons.

    Groetjes,

  • 03 Augustus 2014 - 23:12

    Katelijne:

    Hoi!
    Ik ben blij dat ik terug kan volgen, ik raakte al wat ontregeld! ;-)
    Sommige zichten komen zo uit de film dat je amper kan geloven dat het echt bestaat.
    Ik moet zeggen dat ze goed kunnen bij Disney. Wat was er trouwens eerst: de film of het landschap?
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjan

Actief sinds 05 Juli 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 12455

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 16 Augustus 2014

Marjan Ella en Paul in Amerika

Landen bezocht: