Dag 29, 30 en 31 Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu Dag 29, 30 en 31 Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

Dag 29, 30 en 31 Orlando

Blijf op de hoogte en volg Marjan

11 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Neen, we zijn niet van de aardbol verdwenen, we trippelen er nog steeds vrolijk op rond. Wegens onderhoudswerken op de site konden we er niets op plaatsen. het is hier nu 6u30 en we gaan ons klaarmaken om naar Bush Gardens te rijden, een pretpark dat hier een 1,5 uurtje afligt, vanavond dus pas het verslag (voor jullie morgenvroeg)

We doen hier geen pretpark van Disney omdat het heel hard aanleunt aan Disneyland Parijs met uitzondering van "epcot"' enig in zijn soort, dit hebben we zaterdag bezocht, het park over de toekomst. Als kenmerk van dit park heb je een grote bol waarin je met een karretje het onstaan van de wereld en de evolutie van communicatie kan bekijken, heel mooi voorgesteld, ook voor kinderen. In het park zijn leuke attracties afgewisseld met een soort mega technopolis. Verderop rond een groot meer lagen allemaal landen die elk een attractie hadden en typische dingen uit hun land, hier mogen enkel mensen uit dat land werken, dus bij Italie waren het echte Italianen, leuke sfeer, lekker eten. België hebben we niet gevonden??? Een groot park ook, we hebben er een paar heel leuke attracties gedaan waaronder de test-track, je moest eerst je eigen auto van de toekomst ontwerpen en daarna ging je testen in een echte auto, op het laatste kwam je op een testparcours dat razendsnel ging. Ook hebben we in een simulator gezeten van een lancering van een raket, een heel indrukwekkend maar ook een benauwd gevoel, grote G krachten. En we deden ook "Soarin", een zweefvlieger, net echt. Ook captain EO van Michael Jackson wordt er nog steeds afgespeeld. Om 9u hebben we nog kunnen genieten van een prachtig vuurwerk op het meer gecombineerd met muziek en film. Alweer een geslaagde dag.

Van zondag hebben we een echte rustdag gemaakt, lekker uitgeslapen, ontbeten en richting shopping mall, we waren blijkbaar niet alleen met dat idee, wie gaat er nu in de hitte winkelen in de buitenlucht? Wij dus. We staan hier elke dag op met ongeveer 27 graden, tegen de middag zijn het er al direct 10 meer. In elke winkel staat de airco op z'n hardst, telkens van heet naar freezing koud. Na 2uur hielden we het er dan ook voor bekeken. De namiddag gingen we eens doorbrengen aan ons eigen zwembad, dat hadden we nog niet gedaan, zalig rustig, lekker lui tot het ineens kei hard begon te waaien en iedereen z'n kinderen vliegensvlug uit het zwembad haalde. Balen, de storm heeft 2 uur geduurd. Gedaan met zwemmen dus. Elke dag krijgen we hier wel een serieuze bui over ons dak, de ene dag al wat langer dan de andere. Het blijft wel altijd warm. Tegen de avond zijn we naar Kissimmee gereden, een dorpje waar alles begonnen is, hier was tot 1971 niets anders dan moeras tot ene Walt Disney hier een park heeft geopend en het ene na het andere hotel tevoorschijn kwam. Het was zondag en er was in het dorpje niets meer open, jammer. In het naar huis rijden kwamen we de pirate adventure golf tegen die al van het begin Ella's oogjes uitstak en dus hebben we die nog meegenomen, dan was onze rit niet voor niets geweest, een enorme meevaller, echt heel leuk en mooi gemaakt.

Vandaag weer vroeg uit de veren om naar "Bush Gardens" te rijden, het enige pretpark dat verder weg ligt. Het zit ook weer in onze pas dus de moeite om te doen. Onderweg zagen we de bui al letterlijk hangen, nog nooit hadden we de regen al van 's morgens, vandaag dus wel, hopen dat het vlug zou overgaan. Eens op de parking van het park ging het over, de dag kon beginnen. Het is weer een redelijk groot park en allemaal heel netjes onderhouden, alle parken hier trouwens. Er werken hier ook super veel mensen overal, voor elk pietluttig jobke is er wel iemand. Dit park is een afwisseling van grote attracties en dierenpark. Ella en ik hebben hier de rollercoaster der rollercoasters gedaan, je zit er met 8 naast mekaar in 3 rijen ,hij gaat heel hoog naar boven, maakt daar een bocht en gaat dan gezellig even stil vooroverhangen om vervolgens de dieperik in te duiken. Het valt eigenlijk niet uit te leggen, je moet hem maar eens bekijken op you tube: "sheikra" . We stonden echt versteld van onszelf dat we het durfden. Tegen de middag kregen we weer een fikse bui, schuilen dus. Het bleef voor de rest van de dag heel bewolkt. Is dit nu Florida, de sunshine State??????? Het weer kan ons humeur echter niet stuk krijgen hoor, we wisten het al op voorhand via andere blogs. Tussendoor nog een paar dingen kunnen doen maar toen we stonden aan te schuiven voor alweer een rollercoaster gingen de sluisdeuren pas echt goed open, alles wordt dan gesloten in het park, dagelijkse kost maar vandaag was het extreem, we zaten in een grote hal te wachten en wachten en wachten en op den duur ging iedereen al zitten, anderen vertrokken en wij schoven weer een stukje op. Terug naar buiten gaan was geen optie want alles was toch gesloten. Het bleef maar regenen, er was geen kant op te gaan (zijn ze ons al terug aan het voorbereiden op België misschien?) Na 2 uur, jaja zolang hebben we het volgehouden zijn ze terug begonnen met testritten, het gejuich in de zaal was oorverdovend. Zo hebben we de Sheeta hunt toch nog kunnen doen, heel leuke coaster die wordt afgeschoten. Door het regenweer hebben we lang niet alles kunnen doen wat we wilden dus we gaan overmorgen nog eens terug. Hopelijk met beter weer.

P.S. Ritten op you tube te bekijken: Sheeta hunt, Kumba, Scorpion, Sheikra, ... Bij Bush Garden Tampa

Verder willen we jullie nog eens bedanken voor alle leuke reacties, ze lezen is altijd het eerste wat we doen als we opstaan.

• 11 Augustus 2014 - 13:01

Moeke En Vake:

Hey Vakantiegangers, Leuk dat jullie mogen genieten van die onvergelijkelijke vakantie !! Zaterdag heeft Vake een uitstap gedaan met de fiets en is het gras gaan maaien. Maria heeft ook geholpen. Na een grondige inspectie had hij geen opmerkingen, alles is er O.K. Geniet nog van jullie sprookjesachtige vakantie.VEEEEL groetjes en dikke knuffel voor Ella.

• 11 Augustus 2014 - 13:05

Gust En Agnes:

Dat is niet veel, morgen beter dan zul je weer veel kunnen vertellen.
    Veel plezier in het pretpark. DAAAAAAG.

• 11 Augustus 2014 - 15:46

Richie:

Man man man. Prachtig om jullie avonturen te volgen. Als ik nu buiten naar de regen kijk zou ik onmiddellijk een vliegtuig in jullie richting willen nemen. Blijkbaar hebben jullie wel wat pech met de electronica. Maar ja, als dat de enige tegenslag is ... blijven genieten zou ik zeggeeeeeuh !!

• 11 Augustus 2014 - 19:42

Anja:

Ik dacht al,waar zijn ze? hihi

• 12 Augustus 2014 - 10:04

Mies:

Wat en fantastische trip! Met deze herinneringen kunnen jullie een heel leven vullen!
    Chapeau en knap! Dit is een doel dat jullie met trots bereikt hebben.
    Ik wil graag naar jullie fotoboek komen kijken, zullen we een reünie plannen met KJ?
    Of een weekend, wat dat kun je niet op 2 uurtjes navertellen vrees ik...
    Amuseer jullie nog en groetjes.
    xxx Mies

• 12 Augustus 2014 - 13:01

Marc:

Dacht al dat nu alle apparatuur er de brui aan had gegeven.
    Maar nee, daar zijn jullie weer.
    Weer een fantastisch verslag van jullie avonturen in Florida.
    Troost je het regent hier ook om de 2 uur en aan de kust is het maar 17°.
    Dan nog liever Florida.
    Groetjes en tot de volgende sessie.
    Marc.

• 12 Augustus 2014 - 14:31

Oma En Opa:

Het is niet te geloven wat voor avonturen jullie allemaal kunnen beleven.
    Wij willen uw verhalen allemaal wel horen en de foto's bekijken als ge terug thuis bent.
    Groetjes en een dikke knuffel voor ons Ella