dag 20 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 20 Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 20 Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Marjan

03 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

ik heb hier een computer beschikbaar van het hotel, leve LA. Het minpuntje is wel dat we hier nog geen foto's mee kunnen versturen. ondertussen weten we wel wat het probleem is met onze laptop: het toetsenbord werkt niet meer dus zullen we een extra toetsenbord moeten kopen om er terug mee te kunnen werken, alle gegevens van de computer liggen thuis dus dan krijgen we hem hopelijk terug aan de praat. alle gegevens staan er nog op hebben we kunnen zien via de computer van het hotel gisteren. nu zitten we dus net in Los Angeles maar daar later meer over. we waren gestopt bij het aankomen in Grand Canyon. 's avonds zijn we nog gaan kijken naar de sterren, het was een heldere hemel dus zagen we miljoenen sterren. Ook de melkweg kon je hier heel goed zien. Een leuke afsluiter van de dag. de volgende morgen besloten we om heel vroeg op te staan want we hadden een heel mooie wandeling gepland ver in de canyon, dus het mocht nog niet te warm zijn. De wandeling ( the bright angel trail ) ging eerst een uur slingerend naar beneden. je kon kiezen tot hoe ver je ging, het was geen lus maar al wat je naar beneden ging moest je natuurlijk ook weer naar boven. we zijn tot aan het 3e keerpunt gegaan, wat toch al een heel eind was. Daar hebben we eerst genoten van een lekker appeltje en een prachtig uitzicht voor we weer naar boven gingen. De pas werd ingezet door Ella, ja die heeft nogal conditie, gevolgd door papa EN mama kwam hijgend achterop. IK was gelukkig niet alleen, er waren nog 100 hijgenden voor en achter mij. Terug boven namen we de shuttlebus naar Hermits place, een mooi uitzichtpunt over de Canyon. Heel vies als je een beetje hoogtevrees hebt. Kwam er een Amerikaan en die vroeg ons: What do you think off the hole in the earth? Haha funny gast. Het is heel weids en alweer heel indrukwekkend. Het laatste stuk van de 1e busroute deden we te voet, een paadje vlak naast de afgrond. Ella moest van mij goed aan de kant blijven, HO MAMA... Na de middag deden we de andere kant van de canyon met de bus, het was beginnen onweren. Ondertussen zijn we het wel wat gewoon om de namiddag in KW door te brengen in de bergen. bij het laatste punt mochten we niet meer uitstappen, gesloten wegens het slechte weer. Jammer maar we hadden al heel mooie dingen gehad. Lucky us
foto,s volgen dus nog