dag 14: Zion NP - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 14: Zion NP - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 14: Zion NP

Blijf op de hoogte en volg Marjan

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Springdale

We konden gaan ontbijten om 7u en stipt om 7u stonden wij aan de deur, die dicht bleef. Ze waren de sleutel kwijt, dan maar langs de achterdeur. Ella heeft de beste keuze gemaakt voor het ontbijt vandaag: yoghurt met muesli en vers fruit. Ja, wij waren een beetje jaloers, het zag er dan ook heerlijk uit. Na het ontbijt vertrokken we met een pendelbusje het Zion NP in. Daar bij het visitorcenter moesten we even onze parkpas laten zien (die is geldig in verschillende parken) en stapten we op de volgende pendelbus richting eerste wandeling: helemaal de laatste halte, ongeveer een halfuurtje rijden. Daar begonnen we aan de Riverside trail, een prachtige wandeling tussen de hoge rotsen langs een rivier. Op een gegeven moment stopte de weg en moesten we door de rivier. We waren voorzien want hadden er al veel over gelezen, gewisseld van schoenen en daar gingen we. Ella vond het ook geweldig. Op sommige plekken ging je tot aan je dijen in het water, Ella dus tot aan haar poep, gelukkig had ze haar zwembroek onderaan. We konden gaan tot waar we wilden en konden op elk moment terugkeren. Hoe verder je gaat, hoe dichter de rotsen bij elkaar komen, tot het uiteindelijk spleten werden. Dit zijn de bekende Narrows. Moet ongelooflijk knap zijn maar het werd ons afgeraden omdat het zo heet was. Het is dan ook 6 tot 10 uur lopen, geregeld moet je oversteken door de rivier. Wij hebben het 2 uur volgehouden wat al een hele prestatie was. Je moest goed uitkijken waar je je voeten zette want de rivier zat vol kleine rotsen. We hebben er geregeld iemand zien uitglijden. Geen goed idee wanneer je camera en kodak mee hebt. Gelukkig zijn wij heelhuids aangekomen, we zijn dan ook niet al te grote waaghalzen. Het was één van de mooiste wandelingen die we al ooit gemaakt hebben. Terug aangekomen bij het begin van de hike namen we de bus naar Zion Lodge, logeerhuisjes midden in het park. Daar hebben we gegeten en konden we er weer tegen voor de volgende wandeling: de Emerald Pools, een wandeling die bij een waterval uitkomt waar je achterdoor kan lopen. Je hebt de lower pool en de middle pool, die hebben we beiden gedaan, toch heel verschillend. De middle pool was enkel te bereiken via steile rotstrapjes, zweten dus maar het was wel de moeite, een prachtig uitzicht. Toen we bij de pool kwamen begon het te donderen, door de weerkaatsing van de rotsen gaf dit een geweldig lawaai. Regen bleef nog even uit en het koelde lekker af dus besloten we om nog een ommetje te maken langs Grotto, een halte verder dan we normaal moesten zijn. Dit was ook een heel mooi pad dat helemaal langs de rotsen ging, wederom een magnifiek uitzicht. Diepe ravijnen, steile rotswanden, mooie grote geel/zwarte vlinders, franke eekhoorntjes, salamanders, herten met kleintjes en mooie cactussen met cactusbloemen. Het zand kleurt hier mooi rood, de rotsformaties gaan van wit, beige naar rood en zwart met veel fris groen in de dalen. Na Las Vegas konden we dit wel gebruiken. Vanuit Grotto stapten we dan nog de Grotto trail tot we terug bij de Zion lodge kwamen. Ondertussen was het flink beginnen onweren. Bliksemflitsen overal. Tijd dus om de bus terug te nemen naar de ingang van het park. Een goei douchke later zitten we nu op ons terras het verslag te schrijven met in de verte nog het gedonder. Zalig. Het was een ongelooflijk mooie en leuke dag.

• 26 Juli 2014 - 10:12

An:

Prachtige foto's!

• 26 Juli 2014 - 11:16

Marc:

Dat ziet er inderdaad een fikse wandeling uit.
    De natuur kan toch mooi en indrukwekkend zijn hé.
    Jullie zullen waarschijnlijk goed geslapen hebben na zo'n wandeltochtje.
    Weer een dag voorbij met mooie herinneringen voor later.
    Groetjes, Marc.

• 26 Juli 2014 - 11:32

Sofie, Werner En De Kids:

Het is daar duidelijk de moeite waard! Geniet er maar van.

• 26 Juli 2014 - 11:39

Veerle:

Hallo !

Dit is echt zeer mooi denk ik . Prachtige foto's !

Grtjs

• 26 Juli 2014 - 14:24

Gust En Agnes:

Er is niet veel aan toe te voegen bij al die pracht van de natuur.
    Genieten ,dat is het enige wat ik u nog kan vertellen.
    Groetjes!!!!!!

• 27 Juli 2014 - 09:29

Anja:

Het water zal niet zo koud geweest zijn als in de Ardennen, toen we dor het water moesten hihi.