dag 9: Yosemity NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 9: Yosemity NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 9: Yosemity NP

Blijf op de hoogte en volg Marjan

21 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Omdat we vroeg wilden vertrekken hebben we het ontbijt in het hotel overgeslagen. Na een mooie rit, nog iets verder dan gisteren kwamen we aan bij onze eerste stop: tunnelview, een uitzicht over de volledige vallei met links de machtige berg EL CAPITAN, de berg die Tom Waes is opgeklommen, petje af voor hem zene. Echt een prachtige locatie, hier hebben we dan ook ons ontbijtje verorberd. Ik denk dat je niet beter kunt zitten met zo’n mooi uitzicht. Nadien doorgereden naar het centrum van Yosemity park. Wat we al veel gelezen en gehoord hadden was dat we er zeker niet alleen zouden zijn, er was daar een massa volk. Om en bij de 1 miljoen toeristen bezoeken het park per jaar. Dit park is gigantisch groot, onmogelijk te doen op 3 dagen, je hebt er zeker een week voor nodig. Toch hebben we voor ons de hoogtepunten gedaan. Bij de info zijn we even gaan informeren welke wandeling we best met Ella deden: er werd ons aangeraden om de Yosemity falls trail te doen. Met de shuttlebus werden we naar het beginpunt gebracht. We hoorden het al in de verte donderen en halverwege de wandeling gingen de sluizen open, het regende pijpenstelen. Goed voor de waterval (die staat normaal droog in de zomer), minder goed voor ons. Het zicht onderweg was wel prachtig. De waterval adembenemend mooi. Kletsnat zijn we ons gaan drogen in het parkmuseum. Kort nadien klaarde het weer op en hebben we onze 2e wandeling in de zon kunnen doen, die ging naar mirror lake, hier zie je de bergen in het water weerkaatsen. Onderweg kwamen we weer een moederhert en haar 2 kleintjes tegen, heel vertederend. Voor het avondeten hebben we een gebraden kipje gehaald en lekker op ons terrasje opgepeuzeld. Ella heeft daarna nog zeker een uur in het zwembad gelegen. Spijtig dat we deze mooie plaats moeten verlaten.

• 21 Juli 2014 - 08:30

Gust En Agnes:

Vandaag 21juli nationale feestdag toch weer vroeg op om jullie verslag te lezen.
    Wel tegenslag met de regen maar we denken dat je het niet aan je hart laat komen.
    Hier hangt er ook weer regen in de lucht
    Tot morgen voor het verslag.
    Groetjes.

• 21 Juli 2014 - 10:54

Beatrice:

hoy broer,schone zus en nichtje,
    wat een reis! genieten hier volop mee!

• 21 Juli 2014 - 17:00

Anja:

Jammer dat jullie toch steeds weer regen hebben tussendoor. Maar ook genoeg zon zo te zien op de foto's. Wat is het daar mooi zeg!
    Groetjessssssssssssssssss

• 21 Juli 2014 - 17:37

Kate:

Hoi collegaatje,
    Ik volg elke dag jullie verhalen en prachtige foto's en ben stilaan héééééél jaloers!!!
    Geniet er verder van en tot binnen enkele weekjes he. P.S. ik moest de grts doen aan Ella van Esther en Ellen