dag 8: Yosemity NP 1 week in Amerika - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 8: Yosemity NP 1 week in Amerika - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 8: Yosemity NP 1 week in Amerika

Blijf op de hoogte en volg Marjan

20 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Village

We zijn de dag begonnen met het minst leuke van de reis: de was. Terwijl ik (Marjan) een uurtje in het wassalon heb doorgebracht gingen vader en dochter inkopen doen voor onze picknick vanmiddag. We hebben er een heel relaxte voormiddag van gemaakt: Ella wat gaan zwemmen en wij de brochures van het infokantoor doorgenomen. Na een week rushen was dit welkom. Na een heel gezellige picknick op het terras van onze kamer onder een stralende hemel (op de middag was het al dik 30 graden) vertrokken we naar Mariposa, het park met de reuze sequoiabomen. We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt. Van daaruit zijn we verder gereden naar glacier point, het hoogste punt waar we deze reis zullen komen. Van hieruit heb je een 360° zicht over het Yosemity park. Bij het naar boven rijden begon het plots te regenen. Jammer voor het uitzicht maar hierdoor was er weinig volk en konden we alles rustig bekijken. Om je er een idee van te geven hoe groot de afstanden hier zijn, onze lodge ligt dichtbij het park en we moeten toch nog een uur rijden tot bij de ingang. De weg slingert door de bossen en over de bergen. Wel een hele mooie rit. Dit zullen we nog een paar keer op en af moeten doen om andere delen van het park te zien. Bij de terugrit daarstraks waren we even gestopt bij een uitkijkpunt,Ella was beren aan het spotten met haar nieuwe verrekijker maar vond op 4 meter van ons een jong rendier. Prachtig om te zien in het wild. Nu zijn we aan het nagenieten van deze mooie dag op ons superzalige terrasje. Vandaag eens vroeg onder de wol. Morgen staan een paar wandelingen op het programma.
PS voor Ronny en Richard, na het ontdekken van de koeliak in Schotland heeft Marjan een pedestrian ontdekt (een grote éénogige beer), spijtig genoeg hebben we er geen foto’s van.

• 20 Juli 2014 - 09:26

Anja:

Wat klinkt het allemaal weer geweldig jullie verhaal. Wat een enorme bomen inderdaad!
    groetjesssssssssssssss

• 20 Juli 2014 - 10:53

Ina:

Super om de foto's bij jullie verhalen te zien!
    Have fun!
    Wij gaan vanavond een stapje zetten op de Gentse Feesten x

• 20 Juli 2014 - 14:58

Gust En Agnes:

Jullie zullen na de reis nog lang kunnen nagenieten.

Zo'n geweldig verslag en foto's.

Groetjes.....

• 20 Juli 2014 - 18:27

Richie:

Het ziet er fantastisch uit. Ik denk dat wij de VS dringend aan ons to do reislijstje moeten toevoegen. En wat uwen eenogige beer betreft : ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om zo n dieren te fotograferen Paul. In Schotland is het ons met de Koeliak ook niet gelukt hoewel we een zakje met koeliakvoer bij hadden hé ... ;-)

• 22 Juli 2014 - 13:28

Veerle:

Hallo!

Ik zal aan Ronny vragen of hij nog Pedestrianvoer in huis heeft ....