dag 7: Yosemity NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 7: Yosemity NP - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 7: Yosemity NP

Blijf op de hoogte en volg Marjan

19 Juli 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Village

eerst en vooral willen we even laten weten dat we blij zijn dat we zoveel volgers hebben en het heel leuk is om jullie reacties te lezen, elke avond kijken we ernaar uit.
We zijn vanmorgen uit het fantastische San Francisco vertrokken. Deze stad is een aanrader om te bezoeken maar je moet er meer tijd voor uittrekken om er helemaal van te kunnen genieten. Al bij al zijn we vlotjes uit het centrum van San Francisco geraakt, toch wel spannend met onze nieuwe auto. De GPS liet het even afweten omdat we tussen hoge gebouwen reden denken we maar een beetje logisch nadenken en de wegenkaart hebben ons er toch door geholpen. De rit van vandaag bedraagt ongeveer een 350 km. Wat wij hadden gehoopt: Ella sliep een groot deel ervan. Het was ook voor het grootste deel over autostrade. De Amerikanen rijden hier heel relax, het was een 3baans vak en je mag hier zowel links als rechts voorbij steken, niemand die zich dus druk maakt als je links blijft rijden. We voelden ook de temperatuur stijgen naarmate we dichterbij onze bestemming kwamen. Gelukkig werkt de airco prima. Voor we naar ons motel reden, gingen we eerst naar een ranch voor onze geplande paardrijtocht bij het Yosemity NP. Na een korte inleiding vertrokken we met een groepje van 8 pers met 2 gidsen voor een 2u durende tocht door het woud. Ella zat hier al heel lang op te wachten. Wij wisten niet wat er op ons afkwam. De tocht liep over een heel smal kronkelend padje, dat zowel heel steil omhoog als heel steil omlaag ging, tussen rotsblokken, door beekjes en langs afgronden, gelukkig liepen we onder de hoge bomen want bij open vlaktes was het heel heet. Na de tocht zagen we eruit als zandmannetjes. Foto’s tijdens de tocht hebben we niet kunnen nemen, wel een paar achteraf bij de ranch. Nadien zijn we naar ons motel gereden: de Sierra sky ranch, die ligt top in de bossen, de ranch is heel oud maar zo gezellig en proper, je waant je in een cowboyfilm, ZAAAALIG rustig. Het eerste wat Ella deed was het zwembad in jumpen, Paul volgde. We kijken weeral uit naar morgen. Doei
- Voor wie niet weet wat Yosemity NP te bieden heeft, kijk op www.yosemity national park

het zou kunnen dat we de komende dagen geen of slecht internet hebben, dan volgen onze verslagjes later.

• 19 Juli 2014 - 09:26

Anja:

Goedemorgen,
    Zoals jullie er naar uitkijken om alle reacties te lezen, zet ik speciaal iedere ochtend de laptop aan om jullie verhaal te lezen. Zo leuk.
    Wat zullen jullie, en vooral Ella, genoten hebben bij de paarden. Leuke foto's ook weer.
    Heel veel plezier weer vandaag.
    groetjessssssssssssssssssssss

• 19 Juli 2014 - 09:41

Rich:

Hey reizigers !
    Ik kan op de foto's zien dat jullie het fantastisch naar jullie zin hebben. Onzettend leuk om jullie via dit blog te kunne volgen. Als ik dit zo zie begint het bij mij ook te kriebelen. Geniet er van met z'n drietjes.

• 19 Juli 2014 - 10:30

Ina:

Wauw! Paardrijden in Yosemity!!! Ok, ik zie groen en ik denk Nona ook ;)
    Ziet er daar super uit!
    Tot het volgende verslagje x

• 19 Juli 2014 - 11:23

Danny:

Hey Paul, Marjan en Ella,
    Het duurt meestal wel eventjes voordat de GPS de satellieten gevonden heeft, vooral wanneer je hem opzet op een andere lokatie dan waar hij afgezet is.
    Heel leuk om jullie verslagen te lezen, nog veel plezier daar!
    Groetjes!

• 19 Juli 2014 - 13:04

Gust En Agnes:

Het word alle dagen maar boeiender.We kijken weeral uit naar morgen.
    Groetjes!

• 19 Juli 2014 - 14:08

Hertals:

Hallokes,

Allemaal weer dik in orde. Polleke ge hebt daar ne ferme bak om mee rond te rijden. Nen automaat zeker, zoals uw bus waar ge hier mee toert. Wat een luxe.
    Ik lees dat er nog een paar volgers van dit blog zin hebben om de plas over te steken. We kunnen er misschien een groepsreis van maken. :-) Met de ervaring die Paul, Marjan en Ella nu opdoen kunnen ze de reis, als nodig, hier en daar wat bijschaven zodat ze helemaal op punt staat. ;-)

Nog veel plezier en tot de volgende.

Hertals

• 19 Juli 2014 - 21:09

Chris:

Ook ik kijk elke dag vol spanning op jullie leuke verhalen en avontuur.
    Soms wou ik dat ik erbij was....da zal voor een volgende keer zijn denk.
    Nog veen plezier en genieten zou ik zeggen....

• 22 Juli 2014 - 13:25

Veerle:

Een paar dagen niet meer online geweest . Weer met veel interesse jullie verslag gelezen ! Man man , ik ben toch wel een beetje jaloers hoor . Geniet ervan en veeeeeeeeeeel blijven schrijven hé

Ron en Veerle