dag 6: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 6: San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 6: San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Marjan

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Grappig, ons ontbijt moesten we vanmorgen afhalen op een bureautje en meenemen naar onze kamer. Koffie konden we zelf zetten. Daar zaten we met ons drietjes rond een klein tafeltje, één van ons moest op het bed wegens maar 2 stoelen. Na het ontbijt zijn we meteen op pad gegaan. Onze eerste stop was het cable car museum, hier zie je de grote kabels die onder de grond gaan om de treintjes verder te trekken. Het maakt ook een enorm lawaai wanneer je over zo’n spoor stapt, je voelt de trillingen van de kabels. Wel eens leuk om gezien te hebben. We hebben het treintje dan ook genomen om helemaal naar onder te rijden, naar Fishermans wharf. Een heel gezellige plaats aan de haven. Daar aangekomen hebben we onmiddellijk een hop on hop off bus genomen, wandelen waren we even beu, het gaat hier heel hard op en af (zie foto’s). De tour bracht ons eerst naar de Golden gate Bridge die bijna altijd in de mist hangt. Het was vandaag ook bewolkt en maar 16 graden, brrrrr, op die bus was het dan ook berekoud, onze kappen waaiden gewoon weer af. Maar het was wel de snelste weg om vanalles te zien natuurlijk. Onze tocht ging verder langs: pier 39, Embarcadero, museum of modern art, Union square, chinatown, north beach en terug naar fishermans wharf. Een hele tour waar je mag in en uitstappen aan elke stop. Dit systeem werkt prima, elke 15 min komt er een bus. Na de bustour zijn we in een gezellig restaurantje krab gaan eten, de specialiteit hier in de haven. Zoooooooooo lekker. We stonken wel uren in de wind naar de look maar dat was niet erg, zo hadden we lekker veel plaats op de boot naar Alcatraz, die we kort daarna moesten nemen. We hadden onze ticketten in maart al geboekt en dat bleek geen overbodige luxe, zonder ticketten kwam je er niet meer in, alle tours volgeboekt. De boottocht naar het eiland was op zich al de moeite waard, je krijgt een mooie skyline van San Francisco en de Golden Gate Bridge te zien. Bij Alcatraz zelf kregen we eerst een audiotour door de gevangenis, die was zelfs in het Nederlands, heel leuk voor Ella, zij kon heel goed volgen. In onze hoofdtelefoon kregen we verhalen te horen van de cipiers maar ook van enkele gevangenen. Tijdens deze verhalen kwamen we langs de douches en toiletten, de eetzaal en de cellen, sommigen waren helemaal gemaakt zoals het vroeger echt was, anderen stonden te verkommeren. (de gevangenis is dan ook al dicht van 1963) Heel indrukwekkend allemaal, een vieze gedachte om zo je dagen te moeten doorbrengen. Na de audiotour kon je nog het hospitaal, de gebouwen van de familie van de cipiers (die daar ook woonden), de ruïnes van het huis van de directeur, de buitenplaats voor de gevangenen enz bezoeken. Na nog een film over het leven in Alcatraz hebben we de boot terug genomen en zijn we nog even naar pier 39 gewandeld, the place to be, hier zitten ook de beroemde zeehonden, al hebben wij ze alleen maar gehoord en geroken want het was er al vrij donker. Als laatste hadden we het idee om het trammetje nog éénmaal naar boven te nemen. Sloeg dat even tegen, er waren nog 100 wachtenden voor ons. Omdat we geen zin hadden om dat steile stuk te voet te doen, (is toch wel enkele kilometers) zijn we dan maar in de rij gaan staan met gevolg dat we pas 3 kwartier later op onze kamer waren. Tja, het kan niet altijd meezitten hé.
Groetjes van de globetrotters, joepie, morgen naar ons eerste nationale park. We zien ernaar uit.
En Werner, heeft het lammeke op den BBQ gesmaakt? Heeft zangeres Irini zich gedragen dit jaar? Nog nen dikke proficiat van ons drietjes.

• 18 Juli 2014 - 09:47

An:

Leuk om te lezen allemaal, ik leer zelfs nog vanalles bij. Het ziet er niet alleen leuk uit, maar ook heel leerrijk. Geniet er nog van!! x

• 18 Juli 2014 - 09:59

Anja:

Jeetje wat maken jullie veel mee op een dag. Jullie moeten toch wel doodmoe zijn als je thuiskomt. Plak er nog maar een luie vakantie aan vast. Veel plezier in het nationaal park.
    Groetjessssssss

• 18 Juli 2014 - 10:54

Gust En Agnes:

Het doet ons zoveel plezier dat jullie ervan genieten.
    Goed dat je een weekje kalmer hebt aangepakt voor het uitbollen van je drukke vakantie.
    Nog veel genieten groetjes.
    Gust en Agnes

• 18 Juli 2014 - 13:07

Werner , Sofie En Kids :

Jammer genoeg was er geen lam, dit jaar was het hesp.ook heel lekker .irinni was niet in vorm dus heeft nonkel fernand en den bompa de moppentrommel nog eens open getrokken! Het was weer heel leuk!
    ik lees dat het daar ook de moeite is? Geniet er maar dubbel en dik van want het kan snel gedaan zijn(vliegtuigcrach maleisia airlines vanuit schiphol)
    groetjes avn ons allemaal.( ook van oma en opa)

• 18 Juli 2014 - 20:51

Tom & Heidi:

Toch een rare hotelkeuze ? DSC_0626

• 20 Juli 2014 - 10:36

Emily En Co:

Mooie foto's Paul! Ik zie regelmatig vluchtlijnen!!!