DAG 4: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu DAG 4: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

DAG 4: New York

Blijf op de hoogte en volg Marjan

16 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag al de laatste dag in New York, de tijd vliegt. Deze morgen vertokken met de metro naar de watertaxi, met de haren in de wind en een stralend zonnetje op het bovendek vaarden we naar Brooklyn bridge. We zijn de brug opgewandeld tot ongeveer in het midden, zo hadden we een knap uitzicht over een stuk van de stad. Op de weg naar de brug hebben we nog even wall street meegenomen, dit moesten we toch ook nog gezien hebben. Daarna zijn we begonnen aan de lower westside wandeling, die ging langs China town, volgens onze gids (100% New York) zou daar een geweldig chinees restaurant liggen. Het was ongelooflijk: je kwam binnen en moest al een roltrap nemen, boven kwam je in een mega zaal vol met chinezen, we werden naar onze plaatsen gebracht en onmiddellijk kwamen er serveersters met karretjes rond, op elk karretje stonden andere gerechten die je er gewoon kon afnemen, (we hebben nooit echt geweten wat we gegeten hebben) eigenlijk een beetje een rijdend buffet. Ella vroeg aan ene chinees hoe ze moest eten met stokjes maar die kon het zelf niet eens, hij gebruikte altijd een vork waarop wij er drie bestelden. Dit ging veel beter (wij lachen en al de anderen met ons) Heel leuk om eens meegemaakt te hebben en vooral lekker en goedkoop. Onze tocht ging verder langs little Italy (vandaag dus wel gevonden). Ondertussen begon het te onweren en het is voor de rest van de dag niet meer gestopt met regenen, het kon onze pret niet bederven, K-way aan en met de metro richting high line park. Een prachtig park gemaakt op een oude spoorweglijn die boven het verkeer loopt, midden door de stad dus tussen de hoge gebouwen. Jammer van de regen. Daarna zijn we terug richting Time Square gewandeld waar Ella nog graag in een speelgoedwinkel ging kijken: Toys “R”us, alweer een mega geval met een reuzenrad binnenin. Als laatste stond er nog een bezoekje aan Empire state building gepland, daar aangekomen waren we nat tot op onze onderbroek. We hadden een beetje verwacht dat hij gesloten zou zijn maar dat was niet het geval, er waren toch nog zo’n 100 zotten die tijdens het onweer ook nog naar boven wilden. Er werd ons gewaarschuwd dat het zicht minimaal ging zijn en het buitendek gesloten was. Of we dan wel naar boven wilden? Natuurlijk!!!!!! Het zat in onze New York pass dus we moesten ervan profiteren. Eenmaal boven: in 40 seconden voor 86 verdiepingen bleek het buitendek toch open, Waaw wat een uitzicht: New York by night, alweer spijtig dat we foto’s moesten nemen in de regen. Terug op onze hotelkamer zijn we beginnen inpakken want morgen vertrekken we heel vroeg naar San Fransisco. Dat wordt weer 6 uur vliegen, weeral terug in de tijd. Het schilt dan 9 uur met jullie.
By the way, we zijn vandaag NIET verloren gelopen, sinds gisteren hebben we eindelijk het systeem door. Straf hé

• 16 Juli 2014 - 09:06

Veronique:

Tof om zo telkens mijn burodagje te beginnen met jullie verslag :-)
    Gentsche groetjes ;)

• 16 Juli 2014 - 09:33

André & Lou:

Prachtig wat we allemaal lezen en te zien krijgen. De zin om de grote plas eens over te steken stijgt enorm. Ik ben benieuwd naar San-Fransisco. Ella, juffrouwke, toch geweldig dat je dit op uw leeftijd allemaal kan beleven samen met paps en mams. Fantastisch toch. Mannekes doe da nog goe en tot de volgende.
    Groetjes Hertals

• 16 Juli 2014 - 10:05

Veerle:

Ik ga volledig akkoord met hetgeen Hertals schrijft ! Ga het toch ook op het " to do " lijstje zetten.
    Geniet er van en tot de volgende aflevering

Groetjes

• 16 Juli 2014 - 11:35

Bly Marc:

Aha jullie reizen naar (volgens mij) de leukste en aangenaamste stad van de VS.
    Golden Gate Bridge moet je zeker en vast doen.
    Wish I was there with you.
    Ben benieuwt voor jullie verslag van morgen.
    Groetjes vanuit Oostende.
    Marc.

• 16 Juli 2014 - 15:11

Gust En Agnes:

We volgen met belangstelling jullie reis.
    Ella, doet het precies ook goed en graag.
    Nog de groetjes. Saluut tot de volgende.

• 16 Juli 2014 - 15:19

Emily & Co:

Toch een mooie foto daar int donker boven ! Paul dat is een goede aankoop geweest.
    Lijkt een geweldige trip te zijn . Genieten maar zou ik zo zeggen !
    groetjes van ons alle drie

• 16 Juli 2014 - 18:48

Anja:

Weer een leuk verslag. Goede reis naar San Francisco!!