dag 3: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 3: New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 3: New York

Blijf op de hoogte en volg Marjan

15 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag alweer veel gedaan, na het ontbijt trokken we met de metro naar central park, we huurden daar een fiets en hebben het hele park rondgereden. Af en toe een stop gemaakt om een paar foto’s te nemen. Het was uiteindelijk een fietstochtje van bijna 2u. Het is daar enorm rustgevend, knap zo’n groot park in het midden van de stad. Daarna ging het met de benenwagen richting Rockefeller center. Dit keer is het ons wel gelukt om tot boven te geraken en het was zeker de moeite, een prachtig uitzicht over de hele stad. Wel spijtig dat het vandaag bewolkt was. Morgen doen we de empire state building,die kunnen we zien vanuit onze kamer. We zijn trouwens heel tevreden over het hotel en vooral de ligging. Het is hier echt drukkend warm en vandaag bleef het bewolkt, hopelijk dus morgen beter zicht. Na Rockefeller zijn we de hal van grand central station gaan bekijken, mooi maar het station van Antwerpen moet niet onderdoen hoor. Omdat Ella dit heel graag wilde doen en het in onze New York pass zat zijn we naar madame Tussauds gegaan. Ella heeft daar de ene foto na de andere getrokken, of dat ze die beelden nu kende of niet, ze vond het dan ook fantastisch, wij iets minder maar af en toe mag ze ook eens haar goesting doen hé. Toen we buiten kwamen was het aan het GIETEN. Vlug in een winkel binnengelopen waar ze beren maakten (build a bear). Hier heeft Ella een leuke beer laten vullen en hem een new York outfit aangemeten, hij is echt wel schattig. (haar eerste souvenir). Nog even Macy’s bezocht maar daar waren we vlugger buiten dan binnen. Op dat moment was het spitsuur volop aan de gang, we konden over de koppen lopen en hoorden overal de hobby van de New Yorkers nl. toeteren, alsof het daarmee allemaal vlotter zou gaan. Wat een kabaal. We hebben dan besloten om maar richting hotel te gaan, onze voeten konden ook wel een beetje rust gebruiken. Onderweg bij Pret a manger nog een salade en broodje meegenomen die we dan in de lobby van ons hotel hebben opgegeten met een goei koffieke (staat dag en nacht klaar).
Ella heeft nog een schriftje gekocht en is nu haar belevenissen aan het opschrijven. De jetlag hebben we ondertussen verslagen.
Groetjes uit een zwoel New York

• 15 Juli 2014 - 09:09

Freya:

amai, jullie leggen nogal wat kilometers af. Het ziet er heel leuk uit. Veel plezier nog.

• 15 Juli 2014 - 10:00

Anja:

Wat leuk weer om te lezen. En mooie foto's. Ik kijk alweer uit naar jullie nieuwe verslag morgen!

• 15 Juli 2014 - 14:10

Chrosje En Rib:

Wij kijken telkens uit naar jullie belevenissen. Stilzitten is er niet bij hè. En met dat weertje. Vanaf donderdag mogen wij in België ook proeven van tropische temperaturen.
    Veel plezier en goe wa foto's maken dan zijn we er ook een beetje bij.

• 15 Juli 2014 - 18:42

Gust En Agnes:

Om jaloers op te zijn zoveel kunnen zien!
    Hier is het weer ook aan het veranderen, naar de goede kant.
    Wij zien jullie al genieten.
    groetjes vanuit Brecht

• 15 Juli 2014 - 21:07

Ina:

Amai, jullie durven daar te fietsen terwijl ik eerder las dat jullie telkens verloren lopen ;-)
    Veel plezier nog!

• 15 Juli 2014 - 22:13

Katelijne:

Zo veel dingen gezien en gedaan op zo'n korte tijd! Fijn dat jullie een dagboek bijhouden, voor ons maar zeker ook voor jullie zelf! Het ziet er allemaal geweldig uit. Geniet ervan!!! Groetjes,
    Katelijne en co

• 15 Juli 2014 - 22:44

Ron En Veerle:

Leuk dat verslag en toffe foto's. We volgen jullie op de voet . Enjoy !

• 22 Juli 2014 - 15:44

Anne:

hey , wij zijn net pas terug uit vakantie en ben nu met volop jullie reisverhalen aan het lezen. Amaai leuke verhalen , leuke plekjes ... En precies heel goed voor de kuitspieren ..
    Geniet er maar van met volle teugen ..
    Groetjes vanuit Leefdaal