dag 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu dag 2 New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjan Minnebruggen - WaarBenJij.nu

dag 2 New York

Blijf op de hoogte en volg Marjan

14 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen waren we heel vroeg wakker (met dank aan het uurverschil). Na een lekker ontbijtje viel Ella terug als een baksteen in slaap, we hebben haar na een uurtje moeten wakker maken, anders geraakt ze helemaal ontregeld. Daarna maakten we een wandeling (we werden even overvallen door een regenbui)naar de New York watertaxi om daar tot de vaststelling te komen dat die op zondag niet vaart. Geluk bij een ongeluk vonden we daarnaast een vliegdekschip en duikboot waar we met onze NYpass gratis op mochten. Best indrukwekkend. Terug buiten wisten we niet waar kruipen van de drukkende hitte na de bui, het is voor de rest van de dag zo’n 30 graden geweest. Met de metro zijn we naar little Italy regio gereden maar hebben daar in rondjes gelopen tot we dan uiteindelijk in een Mexicaan verzeild zijn geraakt (overigens heel lekker). Daarna ging het richting ground zero waar we het monument en museum hebben bezocht . Het museum was ondergebracht op de funderingen van de WTC torens, heel respectvol en sereen opgezet. We werden er alledrie stil van. Ik (Marjan) heb er dan ook nog zelf opgestaan 15 jaar geleden. Het is moeilijk te vatten als je daar nu staat met de nieuwe toren (one World) op de achtergrond. Na weer een fikse wandeling, (lees in rondjes lopen) hebben we nog de staten Island ferry genomen om de verplichte foto’s te maken van het Vrijheidsbeeld. Het zicht van op de ferry naar de skyline van Manhatten was wel de moeite. Wij waren ondertussen moe geworden maar besloten om toch nog even door te zetten en naar Rockefeller center te rijden om top off the rock te beleven. Er was ons aangeraden om dit te doen bij avond voor het fenomenale uitzicht. Daar aangekomen bleek de toren gesloten, er was iets mis met de veiligheid??? Dus brute pech, morgen terug proberen. Om half 11 is Ella in bed gedoken en sliep al na 1 seconde.

We lopen nogal veel verkeerd ondanks dat we normaal toch heel goed onze weg kunnen vinden in een stad. Al die nummers en avenues, west east, up down. We hebben het er moeilijk mee waardoor we al veel kilometers in onze benen hebben. Zelfs de ingangen van de metro vinden is een probleem. Ligt het aan ons?????????????
Verder alles ok hoor, groetjes

• 14 Juli 2014 - 08:54

Anja:

Ik word al moe als ik het lees hiihi. Het zal inderdaad allemaal gigantisch zijn en ik snap best dat je de weg dan even niet meer weet. Jullie hebben straks nog een week nodig om bij te komen als je weer terug thuis bent. Veel plezier verder!

• 14 Juli 2014 - 09:28

Bly Marc:

Na een paar dagen is het wel makkelijker om je weg te vinden in New York.
    De stad is ingedeeld als een dambord. Met één uitzondering "Broadway ".
    Maar al doende leert men.
    Enjoy!
    Greetz Marc.